tirsdag den 30. september 2008

Vil du have mit job ved Innovation Lab?


Min tid som redaktør af verdens bedste teknologiblog LabConfidential lakker mod enden, så der skal findes en afløser til mit topfede studiejob ved Innovation Lab. Et formelt jobopslag kan læses på ilab.dk.

Titlen bliver redaktør af LabConfidential, som jo altså er Innovation Labs nyhedstjeneste om fremtiden. Opgaven er simpel: Skriv én nyhed alle hverdage - altså 5 historier per uge. Emnerne spænder vidt, og der er såvidt ingen restriktioner - hvilket jeg selv vil mene at have bevist - der skal blot være en snert af teknologi involveret.

Historierne finder du ved at trawle internettet tyndt, så du får i princippet løn for at surfe på nettet og læse nyheder - altså det man laver under alle forelæsninger i forvejen.

LabConfidential udgives gennem Innovation Labs egne kanaler - web og nyhedsbrev, men citeres jævnligt i de fleste medier fx Politiken, DR, EPN/FPN (JP), TDC Online eller Comon, så forbered dig på, at din "internet fame" eksploderer!

Tonen er uformel, ikke-teknisk, kommenterende og humoristisk, så teknologisk indsigt er ikke en forudsætning, ligesom det er vigtigere at kunne skrive levende og engagerende end at kunne leve op til stramme journalistiske konventioner.

Jeg deltager selv i udvælgelsesprocessen og vil lægge stor vægt på formidlingsevne og humoristisk sans og knapt så meget på teknisk viden - det lærer man hen ad vejen. Hvis det er nogen hjælp, kan du se de historier, som fik mig ansat i sin tid her og her.

Har du spørgsmål, skriver du bare! Se hele jobopslaget her.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Ansættelsesstedet er Innovation Lab i Århus med min. en ugentlig mødedag."

Det lyder da virkelig fedt! Jeg har både Uklassificeret og Lab Confidential i min Feed Reader.
Eftersom jeg er så uheldig at bo i København, er der så ingen chance for, at jeg kan få jobbet?
Det er jo et webbaseret job...?

Jonas Juhler Hansen sagde ...

Lige netop med LabConfidential lægger vi stor vægt på, at redaktøren kan indgå i et samspil med de andre lab agenter og blive en del af medarbejderkulturen hos Innovation Lab.

Det er nemlig med til at forme den helt specielle tone, som LC udtrykkes i, og som er et resultat af utallige fredagsøl, frokostrøverhistorier og generel pjat og practical jokes på tværs af kontoret.

Men hvis du mener, du er perfekt til jobbet, så send en ansøgning! Vi lægger bare ikke skjul på, at vi foretrækker en Aarhus-baseret redaktør.

Anonym sagde ...

Øv, det lader til, jeg har lidt hårde vilkår.
Første gang i mit liv jeg fortryder, jeg ikke bor i Århus :)

Ah well. Sådan er det jo.

Katrine Lykke Ballisager sagde ...

Hej Jonas
Uha, du stopper som redaktør, det er jo ellers det sejeste studiejob. Det må være fordi du er blevet færdig med at læse?
Hvad skal der så ske?

Jonas Juhler Hansen sagde ...

Jep det er snart slut med at være studerende :) Jeg fortsætter ved Innovation Lab, men i en anden stilling, så noget bliver anderledes - og andet det samme...