søndag den 4. november 2007
Dove hykleri
Under påskud af at arbejde for mere substantielle skønheds- og livsværdier, har Dove lanceret en "Campaign for real beauty" - for skønhed kommer jo indefra har jeg hørt. Herunder har de lavet to meget imponerende reklamefilm "Evolution" og "Onslaught", hvor der i begge skydes med skarpt mod kosmetikbranchen, skønhedsindustrien og det kvindeideal, de er med til at opbygge.
Flot, at der nu sker en modreaktion indefra branchen - men kan vi nu også stole på, at de mener det? Nej, det er selvfølgelig blot et reklamestunt, for som filmmager Rye Clifton har gjort opmærksom på, så er Dove ejet af Unilever, som også ejer Axe (og slankemidlet SlimFast), og hvordan er det nu, at Axe plejer at afbilde kvinden i deres reklamer?
Det er der kommet denne alternative reklamefilm ud af, hvor Onslaught-filmen har fået en duft af Axe...
Husk også at se originalen. Hvis du synes musikken er fed, så hedder bandet Simian og nummeret La Breeze.
Via Contagious
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar